lørdag, januar 07, 2006

Senilus Travelus

En ting er like sikkert som regninger og døden, og det er at halvparten av flyene som går til Alicante er fyllt med pensjonister. Det er samme hvor gamle og skrøpelige de er, men til Spania skal de. Alltid like moro å ha det flyet. Når du kommer til gaten er det alltid en like god duft av flatulens og inkontinens i luften. Eldre folk har også dette med å forsikre seg om ting til det er dyttet opp i nesen deres med møkkagreip; "Er dette den rette gaten til Spania?" "Ja". "Til Alicante?" "Ja". "Med SAS?" "Ja". "Skal vi gå ombord nå?" "Nei". "Skal vi sitte her og vente?" "Ja". "Her?" "Ja". "Sier du i fra når flyet skal gå?" "JA". "Kan jeg gå og kjøpe meg en avis?" "JAA". "Rekker jeg det?" "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA for ¤¤%&". "Har Henriksen kommet enda?" "HA MEDLIDENHET MED MEG!!!!" Når det da er nærmere 200 pensjonister ombord på flyet og halvparten av de er likedan så begynner jeg smått å bli enig med min far som sier at "når man passerer 50 bør man avlives" (han er snart 60).

I dag toppet det seg litt. På vei ut til utlandsterminalen for jeg en forespørsel om jeg kan følge en gammel mann til gaten for Alicante flyet.

Datter: "Hei, kunne de fulgt min far til Alicante gaten. De skjønner, han kan "rote" litt".

Far blir tydelig irritert over denne uttalelsen og blir rimelig brydd.

Arild: "Ja, nå går den fra gate 34 og den kan vi jo faktisk se herifra".

Datter: "Åja, men så fint, da klarer dere dette fint"

Datter snur og går. Mannen mumler noe som jeg oppfatter som at han ikke trenger noen assistanse. Jeg peker på gaten og sier at det er dit han skal og han begynner å tusle bortover med stø kurs. Til gate 34 kommer han aldri. En eller annen gang i løpet av de 25 meterne i åpent lende roter han seg bort. Imponerende. Hvorfor skal slike ut og fly (alene)? Hva tenker folk på når de sender avgårde hva/hvem som helst og forventer at de skal klare seg i utlandet? Og hvem er det som alltid for skylda? Du ser bilde av ham til opp og til venstre her.....