mandag, november 22, 2004

Frem fra glemselens abyss

Etter gjentatte runder med meg selv kom jeg frem til at det var på tide og rydde litt i leiligheten. Når det kommer til et punkt hvor det blir rotete nok så blir det slik at man bare ignorere det til slutt. Etter litt selv oppmuntring og organisering gikk jeg i gang med å rydde og kaste. Da, liggende under et fjell av cd plater, plektre og gamle regninger så dukket det opp noe jeg totalt hadde glemt at jeg eide, nemlig min Korg Kaoss Pad KP2. Den ser slik ut:



Jeg har ikke eid den så veldig lenge, men lenge nok til å helt glemme at jeg hadde den. Den har ikke blitt brukt så mye som jeg hadde tenkt når jeg kjøpte den (som så mye annet), men den nye "oppdagelsen" førte med seg et sterkt ønske om å bruke den masse masse masse fremover. På Onsdag er det studio dag igjen om da skal den med så får vi se hva slags ugang den kan gjøre. For dere som ikke vet hva det er for noe så er det en sampler/effekt maskin som mest brukes av DJ'er og keyboard spillere. Jeg bruker den på gitaren. En som er en kløpper til å bruke bl.a kaoss pad er Gerry Leonard som er en utrolig dyktig og veldig atmosfærisk gitarst. Jeg anbefaler at dere sjekker ut siden/musikken hans.

Man finner masse annet rart også når man rydder og skjønner litt hvorfor sånne brev som "Vi minner om at forefalte regning ikke er betalt", osv osv. Fant til min store overraskelse en hel flaske whisky midt inni en samling med tom flasker. Fra nå av skal jeg begynne og rydde oftere!