tirsdag, april 12, 2005

Betraktninger

Fordeler og ulemper med Paris:

Pro:

Den helt spesielle atmosphæren.

Den fantastiske arkitekturen.

Den gode maten/vinen.

Prisnivået på ovennevnte (ikke arkitekturen og atmosphæren).

De små gatene og butikkene.

Louvre

Con:

At taxi mannen kjørte oss i over 20 min til et sted som hadde tatt oss 10-15 min å gå og vi som i tillegg var veldig hyggelig med han.

At jeg betalte 120,- for to meget dårlige polaroid bilder av oss foran Eiffel tårnet. MULIGENS kan jeg vel takke meg selv for tidenes dårligste pruting. Fotograf: "15 Euro per picture ok?", Arild: "No way jose", fotomann: "Ok ok I give you same price, 15 for two!" Arild tenkte: "Hmm..det er jo halv pris, det er vel ikke dårlig"........HEI VENT LITT, det er fortsatt latterlig dyrt!!!! Da var det for sent....

At oster etterhvert lukter som noe som har vært dødt veldig lenge. At 4 stk forskjellige oster i en liten pose etterhvert lukter som en hundepose. At selv om man pakket de inn i 4 poser som var knytt igjen, ikke hjalp i det hele tatt.

Det vanskelige tog systemet. (Her kan jeg vel også MULIGENS takke meg selv for ikke å se forskjellen på FLYPLASSEN Charles de Gaulle og METRO stasjonen ved samme navn)

At mot slutten av dagen, når man begynner å bli sliten så vokser alle fortauskanter 15 cm slik at man ikke får bena over.

Uansett så har Paris så mange fler fordeler enn ulemper og enkelte av disse ulempene er jo så visst ikke unike for Paris. Kanskje det egentlig bare var mer en liten oppsumering. Paris er et av de stedene jeg aldri blir lei av. Når jeg vil tilbake så bare lukker jeg øynene og reiser av sted........