lørdag, april 02, 2005

Hallo spaceboy you're on a Grand Island

Konsert på Betong. Kom endel folk, i følge Ingeborg var vi over 100 mennesker i salen så det så ganske bra ut fra scenen etterhvert. Jeg synes konserten var ganske bra uten de altfor store brølerne. De småfeilene vi gjorde var det nok bare vi selv om var klar over. Vi gikk en del over tiden og måtte kutte på set listen vår, noe som gikk utover Frank Black og The Shins. Vi spilte ca 1 time og 10 min. Her er noen uttalelser fra div publikum etter konserten:

Thomas B: "Det er sjelden jeg er på konsert og hører at bandet spiller uten feil, dere hadde skikkelig flyt. Imponerende!"

Christian: "Den der lasergreia var helt rå og dere sang skikkelig bra."

Asbjørn: "Helt konge. Totalt konge."

Banjospiller i Grand Island: "Dere hadde noen harmonier man kunne drept for, kjempe tøffe greier."

Vokalist i samme band: "Skikkelig tøft! Svært moro å se at dere klarer å gjøre så mye ut av låtene."

Ung mann: "Den der låten med sag var noe av det vakreste jeg har hørt, den var helt nyyyydelig. Jeg trodde sag bare var tulle instrument. Også sang dere nyyydelig tostemt. Det var Grandaddy ikke sant? Den fikk ordentlig sjel sånn dere gjode den".

Lydmannen vår: "Herlig anderledes, jeg koste meg masse bak der. Virket avslappet profft, tydelig å høre at dere har spilt sammen en del."

Søt dame: "Dere var et perfekt vår band. Jeg koste meg hele tiden, satt bare å smilte og nøt det. Håper jeg får høre dere igjen snart."

Kompisen/kjæreste til samme dame: "Dere hadde veldig bra sammensatt set, fikk overhodet ikke "cover band" følelesen i det hele tatt og det skal du ta som et kjempe kompliment"

Jente i garderoben(ikke Oda): "Åhhh....det er du! Jeg har aldri hørt Foo Fighters så fint før også den låten som du brukte flaske på var super fin. Jeg har aldri hørt ukulele før og ble overrasket over hvor vakkert det var".

Ingeborg: "Har du stempel?"

Ok, det for være nok (selv)skryt, men det virker som om folk koste seg ihvertfall og da er jeg mer en fornøyd. Etter oss spilte et band som heter Grand Island og de blåste oss langt til sjøs. Med en av de kuleste trommisene jeg har sett på lenge og et knippe svært fengende låter i Tom Waitz stil hadde de publikum skikkelig på dansefoten til tider. Jeg ble imponert. Morten hadde visst stilt lyd for trommisen før og kjente litt til dem. Takk til alle kompiser som stilte opp og heiet (eller slengte forvirrende meldinger om hvem som er min far/mor).

Stor takk til Morten for en morsom kveld.