onsdag, mars 09, 2005

Rare dager

De siste dagene har vært preget av masse jobbing. På mandag jobbet jeg fra kl 12-24 og siden jeg skulle begynne kl.06 på tirsdag så sov jeg over på jobben. På en sofa. Det føltes merkelig å tusle rundt på et nesten helt tomt Gardemoen med slukne lys og helt stille, i ren kjedsomhet så jeg til og med Big Brother på tv før jeg la meg. Ca. 02 ble jeg vekket av en utenlandsk vaskehjelp som skulle rengjøre. Han ble lettere sagt overrasket over å se noen som lå å sov på sofaen og spurte meg gjentatte ganger om jeg var kastet ut av kona hjemme. "Har dere sånn knote på tråen?", "Har do vart slem?", "anna dame?". Det var triste greier å våkne opp på tirsdag og fortsatt være på jobb. Jobbet så til kl 16 før jeg kunne reise hjem og kollapse på sengen. Det endte med at jeg sov fra kl 18-23 og dermed var hele nattesøvnen spolert. Kl 03 i natt ble jeg lei av å være våken og tok meg en løpetur rundt på vestkanten. Akkurat passe temperatur og ingen folk ute. Byen er egentlig ganske sjarmerende på natterstid.

Her hjemme ser det ikke ut om dagen. De jeg leier av skal rive boden min og bygge noe hylle greier og mens det foregår har jeg måttet flytte alt rasket mitt inn i leiligheten. Jeg har klart og lage meg en sti gjennom berget av rot fra døren og til soverommet-kjøkkenet og badet. Ellers kan jeg sitte midt i rommet i en stol og styre alt med 4-5 fjernkontroller. Heldigvis skal det være slik bare en uke eller to. På toppen av det hele hadde jeg fest her med Christian og Ingeborg på lørdag, midt i alt rotet. Fantastisk!

I dag er det jo helt fantastisk vær så nå skal jeg ut å snuse inn våren. Kanskje bevilge meg en cd eller to selv om jeg ikke er i nærheten av å ha råd.

Kan vi si at våren har kommet nå? Please! Jeg vil ikke ha mer vinter.