mandag, februar 28, 2005

Et trist syn.

Og da snakker jeg ikke om Arild med kjeks i håret. Jeg skulle hente 3 unger som reiste alene fra Amsterdam. På samme fly reiste en dame med sønnen sin (som forresten het Erik!) på ca 13 år. Hun var bombedrita og sønnen var ufattelig flau over moren sin og samtidig veldig usikker på henne. Moren sjanglet seg avgårde på usjarmerende vis og hadde store problemer i svingene. Jeg syntes så synd på den gutten som bare gikk og kjempet mot gråten. Når de kom til bagasjebåndet kommanderte moren Erik bort til båndet, "Erik, du fikser bagasjen", i skikkelig "ute" stemme. Den lille gutten kjempet tappert med digre kofferter som sikkert veide like mye som han. For hver kommando hun ropte ut svarte han bare "jada jada...", svært brydd. Til slutt sa en mann i fra at hun måtte ta seg sammen og være litt grei, etter den tiraden han fikk så var det ingen som sa noe mer i det hele tatt. Som regel ville jeg blitt veldig sint p.g.a denne dumme oppførselen, men jeg syntes bare så inderlig synd på Erik. Slike skulle ikke få lov til å ha barn!!