tirsdag, februar 22, 2005

Turist i egen by I

I går var Joachim og jeg på kino. Vi så den tyske filmen "Der Untergang" om Hitlers siste dager. For det første synes jeg det er flott at nettopp tyskerne har laget denne filmen og at alt foregår på tysk. Filmen er sterk, men du sitter ikke igjen med noen sympatifølelse for mannen overhodet. Som historisk dokument virker den ganske overbevisende og svært troverdig, særlig fordi en av de få overlevende fra bunkeren til Hitler står bak mye av informasjonen. Er du litt interresert i historie eller vil få et glimt av en av vår tids beste eksempler på stormannsgalskap så se filmen. Den anbefales.

Dessuten spilte jeg masse med Morten i går. Vi øvde til Hallo Spaceboy konserten den 1 april. Jeg tror vi har klart å finne frem til et spennende sett med en del interresante instrument valg. Jeg har virkelig tro på at det kan bli en hyggelig konsert.

I dag har Marita og jeg begynt på et lite og hyggelig proskjekt som vi kan kalle: "Turist i egen by". Vi skal gjøre ting som turister gjør og som det er alfor mange år vi har gjort selv, eller kanskje aldri en gang har gjort. I dag dro vi opp til Frognerseteren og spiste det som uten tvil må være norges beste eplekake med krem. Deilig atmosfære med ild på peisen og svette skifolk som var glad for å ha vært på tur. Etter det dro vi ned til Holmenkollen og tok bakken i næremere øyesyn. Jeg har aldri tidligere stått på kanten av bakken og tittet nedover unnarennet. Det er bratt!! Jeg har aldri i livet turt å stå ned den bakken på ski. Det er litt merkelig å være der og se anlegget helt tomt, når man er vant til å se det helt fullt av folk. Neste gang skal vi ut på Bygdøy for å besøke vikingskipene, Kon tiki museet og Fram museet.

Er det noen som har vært ute i dag? Det er KALDT!