torsdag, februar 10, 2005

Endelig Praha

Mugne stemmer har fortalt meg at jeg oppdaterer altfor sjelden, til det har jeg å si: "Les forrige innlegg". Jeg skal skjerpe meg, nå skal det oppdateres mye oftere!

Med passet godt plassert på innerlommen kunne Marita og jeg endelig dra dit vi egentlig skulle for et par uker siden, Praha. Altfor tidlig opp og altfor sent i seng gjorde at jeg halvveis i søvne plukket opp Marita. Flyturen ned gikk greit og vi var i byen ca kl. 10.30.

Vi trasket rundt omkring i byen og kikket på det som man typisk titter på når man er i Praha. Imponerende kirkeklokke, smale smug, gamle hus, digre kirker osv osv. Marita prøvde seg på en Goulash (eller hvordan man nå skriver det). Jeg tror ikke hun gjør det igjen med det første. Det er det sterkeste jeg har smakt NOENSINNE og det er 15 år siden forrige gang jeg prøvde det og det kommer til å gå like lenge til neste gang. Er det noe tjekkerne kan så er det å lage øl, masse å velge mellom og det meste ganske godt.

På vei tilbake til flyplassen ble vi ikke så aldri lite lurt av drosjesjåføren. På vei INN til byen betale vi ca 170,- (nok) og på vei UT til flyplassen måtte vi ut med 570,- Vi hadde dårlig tid og typen så ut som et digert kjøleskap så det var bare og bite i det sure eplet.

Kul dag!! Her er noen bilder:



Hvor går neste reise??