søndag, januar 23, 2005

mju i Amsterdam

Som dere sikkert har sett på et litt tidligere innlegg her så hadde jeg med meg det nye digital kameraet mitt til Amsterdam. Det fungerer helt greit og tar helt ok bilder, MEN det har også en video funksjon. Med en minnebrikke på bare 256MB kan jeg ta sammenhengende video i over 11 minutter. Videon blir tatt opp i mov format og det er jo som kjent ganske store og tunge filer, men på nettet finner man flere program som konverterer mov filer til mpeg. Tenkte jeg skulle prøve meg litt frem i Amster og se litt hvordan det fungerer. Jeg er ganske fornøyd med resultatet. Har lagt ut et lite eksempel på resultat. Det som ikke er så veldig bra er den innbygde mikrofonen som tar opp veldig mye støy, men billed kvaliteten er grei nok med tanke på at det bare er et lite kamera.


filen er 6.9MB så gi den et min på å downloade

Det ble litt kluss når jeg skulle dele opp filen, derfor den noe brå stoppen. Fra nå av skal kamera med på alle konserter og doku såper skal lages. Dette kan bli gøy.