fredag, januar 14, 2005

Dugnad

Tjohei for en kveld!! Nye venner, bra musikk og mye moro, kan det bli bedre? Morten, Erik, Ingeborg, en til (kommer ikke på navnet...Espen?) og jeg dro på Parkteaterer for å se Bare Egil Band, Mannskoret og Valentourettes. Det startet med Bare Egil og jeg lo så jeg fikk øl i nesen. Vi fikk bevitne personer som Smugler-Egil, Toller-Egil, Politimester-Egil (med en hysterisk morsom låt om hasj), Bakermester-Egil, Legil, Pave gil I, Gladkristen-Egil, Innvandrer-Egil(som tok alle jobbene ingen andre vil ha) osv. Vi fikk også servert en svært underholdene omskrivning av "Pepperkakevise". På de to siste låtene ble han akkopagnert av Christopher Schau som sang to Gartnerlosjen låter.

Etter Bare Egil kom Mannskoret som er et kor på ca 20 stk som bla annet inneholder mennesker som Prepple Houmb, Atle Antonsen, Sven Nordin og en haug andre halvkjente folk. Synd å si det, de synes sikkert dette er veldig morsomt, med de var HØYST middelmådig. Nok om dem

Til slutt kom Valentourettes på scenen. De skapte svært god stemning og jeg tror ikke det var så veldig mange som savnet Jokke akkurat der og da. Det som vokalisten gjorde som var veldig bra var at han ikke prøvde å være Jokke, men bare dro låtene uten for mye fuzz rundt det. Folk digget det ihvertfall. Kula må være den mest energiske trommisen jeg NOENSINNE har sett. Han foss svetta etter første låt, i tillegg dro han opp tempo i omtrent alle låtene.


"Nei det der var trist Arild" - Ingeborg

Etter konserten møtte jeg Egil og spurte om han ville være med på "internett dagboken min", jeg visste ikke hvor mye han kunne om slikt og skulle til å legge ut på en lengre forklaring da han kom meg i forkjøpet og sa "på bloggen din?" Deretter ba han meg "blog me baby" hvorpå Morten tok bilde fra en meters avstand med en blitz fra solen så jeg totalt mistet retningssansen og var redd for å skalle ned Egil. Bildet ble jo som vanlig "se hvem som står ved siden av meg hihihi", mens Egil sikkert med rette tenker "er jeg nødt til å snakke med disse?? Hvorfor alltid meg??"

Kveldens absolutte høydepunkt var uten tvil Bare Egils opptreden og jeg fikk veldig lyst til å se ham på trikkehallen på Kjelsås på søndag. Et annet lavpunkt var måten Erik og jeg møttes på....på knollen bokstavelig talt.

Deretter var det ut i natten....


"En hammer av saft"                         Fanget i kryssild