mandag, januar 10, 2005

Stengt!!

Det flotte været fortsetter i hovedstaden og det er en fryd å være ute i Januar!! I dag skulle Marita og jeg ut å besøke noen gallerier og kose oss med litt kultur. Først på listen stod en tur til Henie Onstad Kunstsenter for å se Daniele Buetti. Når vi kom ut til HOK viste det seg at senteret var stengt på mandager og at utstillingen hadde sin siste dag i går....æsj. Da reiste vi inn til byen igjen og til Stenersenmuseet for å se på fotografiene til Mikkel McAliden. På den fine døren til museet stod det "stengt". En ekkel anelse kom over meg. Jeg er jo selvfølgelig klar over at alle gallerier og museer har stengt på samme dag i uken (siden de ikke har stengt på søndager), men jeg har totalt fått black out og trodd det var tirsdager, men det er altså mandager. Snakk om nybegynner feil. Det var det, det ble ikke noe Buetti eller McAliden på oss i dag og dermed ble det resturant og pasta i stedet. Ikke så værst det heller. "Santinos" i Tordenskioldsgt er ikke berømt, men har svært god pasta. Det fine været og den gode stemningen reddet baken min i dag!!


Arild, vet du om noe sted som ikke er stengt eller??