onsdag, januar 05, 2005

Joika

Noen ganger finner man igjen ting man har gjort for mange år siden, kassetter med opptak fra da man var liten, malebøker fra skolen, bilder fra en hårete fest i 6 klasse osv. Disse minnene er som regel ganske sjarmerende og man ler litt over hvor patetisk man var og kanskje blir litt melankolsk. Her om dagen ble jeg forevist noe jeg ble veldig ambivalent ovenfor. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal være uendelig flau eller modig stolt av dette. Jeg gikk noen runder med meg selv før jeg bestemte meg for å legge ut dette. Hva i all verden er vitsen med å sensurere seg selv (sånn bortsett fra å offentliggjøre noen bilder fra et infamøst tanga-party en gang i tiden)? Hvorfor ta seg selv så høytidelig? Jeg skjønner jo at jeg med dette kommer tli å miste enhver cred jeg noen sinne måtte ha bygget meg opp hos venner og ukjente, men jeg vil heller gå ned i flammer enn å kjøre med kjørehansker og briller.

For noen år siden, jeg var vel 19 tenker jeg, så fikk en kompis av meg, Christian, og jeg for oss ideen om at vi skulle lage en hyllest til Joika kakene. At vi aldri hadde smakt Joika kaker var ingen hindring. Christian hadde en dårlig liten mic til pc'en sin og jeg hadde noen mindre bra techno låter. Som seg hør og bør før ethvert stort prosjekt hadde vi en brainstorming sammen med et greit antall Elefant-øl som Christian hadde kjøpt på danskebåten. De gjorde susen og plutselig hadde vi fått for oss at alt måtte skje i fistel og helst ikke så veldig planlagt. Vi lagde faktisk 2 låter som ble kalt "Joikadance 2" og "Joikadance 3". Disse kommer jeg tilbake til senere. En eller annen gang i løpet av kvelden kom vi på at vi også skulle lage en rap. Vi satt oss ned og resultatet kan du høre her. Vi var ikke så veldig langt unna sveiseblind på dette stadiet. La meg understreke at det hele ble gjort på kun ETT take og teksten og alt innhold er 100% improvisert. Søtt...nei, sjarmerende....nei, morsomt.....overhodet ikke.

Joikarap1
50cent ta deg en bolle!!!

Hva så med de andre låtene tenker du? Vel, jeg starter med denne fordi det på en måte ikke blir så veldig mye værre enn dette og da blir det litt lettere og legge ut de andre låtene de neste dagene.