tirsdag, januar 25, 2005

Internationale Ono New York

I går traff jeg for første gang Erik og det var en svært så hyggelig opplevelse, morsom fyr! Morten, Erik og jeg møttes først på Mono, men tuslet etterhvert bort på Internationalen og møtte Ingeborg og Erik AH. En fin kveld med akkurat passe balanse på det aller meste. Blir gøy å treffe Erik i Budapest en gang til sommeren. Jeg fikk som vanlig pes for at jeg ikke klarer å drikke med begge henda, men det tar jeg som et kompliment!

I dag var Marita og jeg på Astrup Fearnley Museet for samtidskunst for å se på den nye utstillingen til "Beatles dødaren" Yoko Ono. Utstillingen var faktisk en av de beste jeg har sett på lenge og anbefaler alle å gå og se den, gratis er det også så dere kaster ihvertfall ikke bort noen penger. I deler av utstillingen blir du aktivt dratt med og skaper dine egne verk. Vi fikk utdelt noen lommelykter som vi kunne beholde og med dem skulle vi lage vårt eget språk i et rom fullt av tau og uten lys. Morsomt. Det var veldig mye stilig å ta bilde av der, men nå var de skikkelig nazi og tillot overhodet ikke noe fotografering. I tillegg var det VM i vakthold der så det eneste bildet vi fikk tatt var ved Damien Hirst sin "Mother and child divided" (den kua som er delt i to på langs og puttet i akvarier med formalin).

I morgen bærer det av gårde til New York. Skal bli godt å kunne gå Burger King uten å ha dårlig samvittighet for at man egentlig burde prøve den nasjonale maten som finnes. Vi har vært så heldig å få bo hos en kompis av meg så der sparte vi masse gryn som vi heller kan bruke på noe annet ufornuftig. Det er nå fullt mulig å ønske god tur!


Fin magesekk der Marita