onsdag, februar 23, 2005

Jr.

Jeg har en gullfisk (kampfisk). Den heter Jr. Jeg har ikke sette den på lenge og målet er å ikke se den med det første heller. Rett før nyttår fikk jeg Marita til å passe på den mens jeg reiste til Kina, når jeg kom hjem hadde jeg fortsatt ferie og skulle både til Amsterdam, New York og Praha så jeg fikk henne til å beholde fisken intill videre. Nå er ferien ubønnhørlig over og jeg har fått høre at det er på tide å hente Jr. Det er ikke det at jeg ikke liker Jr. han er en stort sett en stillferdig og anonym kampfisk, men han krever jo noe foring og vann bytting. Jeg har ikke sånn kjempesansen for "kjæledyr" og ser vel helst egentlig at Marita bare kunne ha adoptert bollen, fisken og hele smæla. Så hva kan jeg si eller gjøre for å slippe å ta tilbake Jr? Jeg klarer ikke helt å putte Jr. i do å spyle ned heller, hva har han gjort for å fortjene det lissom?

Er det noen som har lyst på en husren og hyggelig liten fyr ved navn Jr?

Edit: Bare for å rette opp i noen misforståelser. Jr. uttales "junior" og han heter altså "junior" og er ikke oppkalt etter JR i Dynastiet(eller Falcon Crest eller hvilken serie det var). Heter "junior", skrives Jr.