fredag, mars 18, 2005

Arme mann

I dag kom lønningen fra min arbeidsgiver. Det var trist lesning. Under kolonnen "trekk" fant jeg følgende:

1 stk billett tur/retur Florø
2 stk billetter tur/retur Amsterdam
2 stk billetter tur/retur Praha
2 stk billetter tur/retur New York

tilsammen utgjør dette kr 5 927,- i tillegg finner man morsomme poster som, Trekk for hjemme PC, overtidsfond, fagforeningskontigent og parkeringsavgift, da var det ikke så mye igjen i potten. Jeg er jammen heldig jeg kom ut i pluss.

Over til noe mer hyggelig. Jeg har hørt at hunder har 2 millioner flere lukte nerver/celler (?) enn mennesker har og dermed har de en mye bedre luktesans enn oss. Tenk deg den stakkars hunden som står der og lukter på at du lager deg mat, den kan sikkert skjelne mellom alt du har i panna og sikkert vite hvilken hage gressløken kommer fra. Kan det da være noe morsomt å vite at borti bollen din ligger noe kjedelig tørrfòr å venter? Det må jo være tortur for hunden. Det var egentlig det.