onsdag, november 24, 2004

Eneryda

Hvis det finnes en medalje man kan få for å være veldig flink til å sette sammen møbler fra Ikea så vil jeg veldig gjerne ha den! Jeg hadde et akutt bord behov og Ikea hadde salg, som hånd i hanske. Jeg fant bordet jeg ville ha og da jeg senere spurte en av de ansatte om det var enkelt og sette sammen sa han: "Min datter på 2 år vil kunne sette sammen dette bordet". Det gjorde meg en smule nervøs for jeg er ikke så veldig praktisk av meg og tanken på at jenter på 2 år for til noe som jeg ikke får til (bortsett fra å suge på tærne) skremte meg. Det første som slo meg er at datteren hans mest sannsynlig aldri hadde fått bordet hjem for den flate pakken veide jo minst like mye som en middels vågehval. Vel hjemme begynte moroa, for de som gjerne vil beundre det hele finnes det her en liten bilde føljetong:



På 1-2-3-4 var bordet oppe. Et flott stk "Eneryda" klar til bruk. Må innrømme at jeg brukte en god halvtime på å skjønne bruksanvisningen. Jeg er ihvertfall mektig stolt av denne utførelsen og av at det ble et bord og ikke den vanlige "brødfjæla".