fredag, desember 17, 2004

En natt innhyllet i såpe.

"Thats what friends are for" sang Elton John og noen venner en gang på -80 tallet. Det samme tenkte jeg da en kompis av meg fikk en vaske jobb han hadde lagt inn tilbud på og lurte på om jeg kunne hjelpe litt. Hele Evita kaffebar på Grønland skulle vaskes ned og det måtte gjøres på natten. Jeg stilte opp med godt humør, Secret Machines og et par Heiniken. Min jobb ble å sprute såpevann i taket siden det skulle vaskes. Jeg gikk med en liten høytrykksspyler og sprayet taket, det er bare det at når du sprayer oppover så detter det meste rett ned igjen og rett i trynet ditt. Her snakker vi grov rengjørings såpe. Når du har fått bortimot 10 liter av denne guggen over ansiktet begynner ting å skje. Det tok ikke lang tid før vi hostet som to tuberkolose pasienter i sent stadium. Jeg har enda ikke fått igjen smaksansen og ansiktet føles så stivt at jeg må brekke det opp av og til.
Etter et par timer begynte det å bli kjedelig, da er det bra å være sammen med folk som er skikkelig engasjert med noe, for eksempel å gaule til Pink Floyd. Er ikke så stor fan av PF selv, men det gjør ikke noe når du er sammen med noen som lever seg skikkelig inn i musikken. Steffen kan vel hvert eneste ord fra "Animals" skiven. "Dogs", "Sheep" og "Pigs". Det ble redningen, siden Heiniken ikke smakte så mye.

Vi var vel ferdige sånn mellom 02 og 03. Da var det bort på "Choice" en tur. 29,- for en halvliter er ikke å forakte selv om den ikke smaker noenting. Så alt i alt var jeg vel i seng til ca. 04.00 og det er jo en fin tid. Rart hvordan man ofte for det for seg at man skal rydde når man kommer hjem så sent. Ta oppvasken og...                                                                                                                         Steffen synger "Pigs on the Wings"