lørdag, desember 04, 2004

Mju mju, baby

Da har jeg gått fullstendig digital og kjøpt et kamera. Etter litt frem og tilbake landet jeg på dette:


Samme kamera, samme farge.

Et søtt og lite kamera, Olympus mju. Det var enda mindre enn jeg husket og er lite nok til at jeg kommer til å drasse det med meg stort sett overalt. Kjøpte også et stk minnebrikke 256 MB, stort nok til å ta ca 250 bilder med høyest oppløsning og en kortleser. Etter å ha betalt og kommet meg ut av butikken var jeg mer en klar for en fredags pils og ringte Morten. Vi satt oss ned på Parkteateret å tok mju'en nærmere i øyesyn og prøvde oss frem litt. Viste seg at den kan ta opp over 11 minutter video, snedig. De to første bildene som ble tatt for æren av å bli vist her (minus ett med blitz som bare ble forferdelig). Begge bildene er tatt uten blitz i et ganske mørkt rom, derfor noe uskarpt.


Morten med to gode venner foran.       Morten vil ikke være med.

Kamera er enkelt å betjene, bortsett fra at akkurat mitt kamera kom med en "bug" på menyen så jeg må nok bytte det inn, men det er vel ikke noen stor sak. Hver gang jeg skulle "scrolle" ned på en meny så slo kamera seg av og på igjen, bortsett fra det helt fint. Fornøyd jeg!

Oppdatering: Fikk nytt kamera med en gang, ikke noe problem hos Oslo Kameraservice, sånn liker vi det!!