torsdag, desember 02, 2004

Åpent brev til Oslo Politikammer.

Kjære Oslo Politidistrikt

På Mandag fikk jeg en "bekreftelse på anmeldt forhold" fra dere. Det var et brev som forklarte at saken min var registrert og hvem hos dere som hadde blitt belemret med denne fillesaken min. Nesten hele brevet gikk ut på å si "ikke ring oss, vi ringer deg når vi er klar til å henlegge saken". I dag, Torsdag, får jeg et nytt brev fra dere. Dette brevet forklarer følgenede: "De underrettes om at forholdet er henlagt da det ikke er fremkommet tilstrekkelige opplysninger til åo identifisere gjerningsmannen". Det tok dere altså HELE 3 dager og henlegge saken. Jeg har selvfølgelig full forståelse for at dere har større og mer presserende saken og jobbe med, men kunne dere ihvertfall ikke i det minste drøyet det en måned eller to før dere skrev til meg og fortalte at saken var henlagt slik at jeg i det minste hadde en viss tro på at dere faktisk hadde gjort NOE for å kikke på saken min. Ihvertfall gitt meg en illusjon om det. Siden jeg ikke var oppe midt på natten og så gjerningsmannen så gidder dere heller ikke å ringe meg for å få noen opplysninger angående forholdet. Moralen her må jo være at det er bare å gjøre innbrudd i biler bare så lenge ingen ser deg, for politiet kommer ikke til å gjøre noen ting likevel. Vel, det hadde jeg egentlig ikke forventet heller, men det var bare skuffelsen over hvor raskt dere gav opp.

Neste gang jeg ser på lønns slippen min og ser pengene som går bort i skatt vil jeg lukke mine øyne, folde mine hender og håpe at de går til en eller annen overarbeidet hjelpepleier....

Med vennlig hilsen

Rarild