mandag, desember 06, 2004

Bowie på Mono!

Jeg fikk meg en diger overraskelse i dag! Jeg tok en tur med en kompis (Fredrik) på Mono etter endt arbeidsdag for å ta noen pils. Jeg har ikke vært der så veldig mange ganger, som regel har Morten tatt meg med. Denne gangen så jeg noe som ikke har stjålet oppmerksomheten min tidligere. Nemlig dette:



Der, bak baren lett til venstre henger nemlig et maleri av Jim Osterberg (Iggy Pop, malt i Berlin -77) malt av David Bowie!!! Det står ingenting på maleriet så du må nesten vite det for å se det. Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg ikke har sett det før. Jeg spurte damen bak baren om ikke dette var tilfelle. Hun så rart på meg og sa at jeg var den første som hadde sett det og dermed fikk jeg to øl. Snilt. Mono har nå økt noe sinnsykt i ansèlse hos undertegnede og kommer nok til å få litt besøk fremover. Bare for å understreke Bowie sin strek her så vil jeg vise et selvportrett fra ikke så lenge etter.



Ny cd. Fikk i dag endelig Secrets Machines sin cd "Now Here is Nowhere". Etter å ha hørt den igjennom 3 ganger kan jeg våge å påståd årets album. Fytti grisen for et genialt album, jeg får gåsehud over hele kroppen. De tre skyldige i dette albumet MÅ ha overgått seg selv til de grader (dette uten at jeg har hørt hva de har gjort før). VÆR SÅ SNILL og gi denne skiven en sjanse, VÆR SÅ SNILL!! Jeg skal ikke be om noe annet resten av dette året!!!!


Fredrik nyter.                                   Secret Machines på Mono.