tirsdag, april 19, 2005

Ligningsbilderbørste

Jeg har enda ikke fått selvangivelsen min og ringte derfor til skatteetaten i dag for å finne ut hva som har skjedd. Jeg hadde satt meg godt til rette i sofaen med varm kakao siden jeg regnet med at dette kom til å ta tid, men det hadde ikke ringt mer enn 10 sekunder før jeg fikk svar....du verden!! Jeg glemte helt å si hva jeg het. Det viste seg at den desverre var blitt sendt til min gamle adresse, men de skulle være snille og sende meg en ny en til min riktige adresse. Mannen virket hyggelig så jeg avsluttet med å spørre:

Arild: "Ser du hvordan det ble for meg? Hvor mye jeg får igjen eller skylder?"

Skattemann: "Eh...ja....men det får jeg ikke lov til å si over telefonen."

Arild: "Kan du åpne vinduet å hyle det til meg da?"

Skattemann (tror han het Frode): "Hehehehe...nei"

Arild: "Ok, greit, men kan du si om det ble pluss eller minus ihvertfall da?"

Skattemann: "Ehhh....nei, jeg beklager, men det kan jeg nok ikke."

Arild: "OK DA, men du kan i det minste si om jeg bør glede eller grue meg til å få den i posten..."

Skattemann: "Hehe...du gir deg ikke du. Eh...du kan nok godt glede deg".

YESSS....jeg vet ikke helt om han sa det for å bli kvitt meg, men jeg tar det som et godt tegn og håper jeg får tilbake. Det satte ihvertfall en god tone for dagen.

Jeg stakk en tur i Skarpsno parken for å lese/studere litt. Tok med kamera for å ta noen bilder. Det ble mest til at jeg satte på selvutløser og kastet det opp i været for å se hva det tok bildet av. De fleste ble veldig uklare, men noen ble overraskende skarpe. Fant også noen små motiver.



Etter dette tok jeg en tur på Rafens for å finne meg en ny oppvaskbørste. De hadde ikke det helt store utvalget, men jeg fant nå en som så helt grei ut. Den kostet 100,- og jeg gikk ut av butikken. Da slo det meg. HVEM I HEITEHUULE BETALER 100,- FOR EN OPPVASKBØRSTE??? Jeg gjør tydligvis det. Det må være all den friske luften..... Jeg er overbevist om at den koster 10,- på Rema og gjør akkurat samme nytten. Den kom til og med i egen boks. Hva tenker jeg på?


Den burde jammen meg være magisk og vaske opp uten at jeg behøver å gjøre noe!!