søndag, april 17, 2005

Nei nei nei..........

Dette må ta slutt!!

Jeg kan nå godt klare meg en uke uten uheldige opplevelser på jobben. I går skulle jeg følge to blinde fra sikkerhetskontrollen til gate 18. Av en eller annen grunn er det sjelden at jeg følger to blinde samtidig. Det er som regel bare en av gangen.

Når man leder en blind foregår det på den måten at de tar tak i albuen din og følger etter deg, du styrer de på en måte med armen din. Når jeg nå hadde to blinde så tok de tak i hver sin arm. Dette gikk jo riktig så bra...et stykke. Den ene av de to blinde(han på venstre side) var veldig snakkesalig og vi havnet fort i en samtale om musikk. Vi hadde begge to hørt en del på den siste platen til Doves i det siste, "Some Cities". Vi ble gående og prate om dette albumet da jeg plutselig hører et høyt grynt til høyre for meg og det blir bråstopp. Jeg hadde helt glemt mannen på min høyre side og fulgte ikke med i det hele tatt. Han hadde gått rett på en søpplekasse og fått den midt mellom beina. Han måtte bøye seg ned og ta en liten pause og lurte på hva det var han hadde gått rett på. Jeg tenkte skikkelig fort og tenkte at jeg kunne finne på hva som helst fordi han kunne jo ikke se, men fant ut at jeg heller skulle være ærlig og innrømme at det var min skyld. Jeg la meg paddeflat og ba gjentatte ganger om unskyldning. Han tok det heldigvis pent, men begge ble en smule nervøs når jeg skulle lede dem videre og begge fant frem de hvite blinde-stokkene sine i tillegg.

Vår konklusjon på "Some Cities" ble ihvertfall følgende:



Blind mann: 8 av 10
Arild: 6 av 10

Etter jobben kjørte jeg opp til Lismarka/Sjusjøen for å besøke Tom Erik og Ramona. De stilte med storslagen taco middag. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Taco bør spises alene når ingen kan se deg. Når man er ferdig ser man ut som en hvilkensom helst ettåring som akkurat har spist. Uansett, det ble skikkelig kos.

Nå håper jeg bare at de to siste arbeidsdagene kan foreløpe uten noen særlige hendelser. Det er SINNSYKT lite å gjøre på jobb om dagen. I går var jeg på jobb i 10 timer og jobbet i ca 30 min. Resten av tiden blir brukt på surfing, Playstation, TV og lesing av aviser. Jeg er på nippet til å gå ut til passasjerene for å spørre om jeg kan bære bagasjen deres bare for å ha noe å gjøre. Tiden går så utrolig sakte.... kan jeg få noen forslag til hva jeg kan gjøre??