tirsdag, april 26, 2005

Vann, vann og atter vann..... og en dust ved navn Frode.

Som noen av dere kanskje fikk med dere så var det litt dramatikk her i leiligheten min i helgen. Fredag kveld var jeg på en vernisage sammen med Fredrik da telefonen ringer sånn ca kl 23.30:

Arild: Jepp, det er Arild.

Helena (fruen til min husvert): Arild, du måsta komma hem, det er full kris hær. Det e brannbil och allting....

Arild: Hva sa?

Helena: Jag får inte tak i Tore (min husvert, hennes mann) och vattnet bare rinner i din legenhet.

Arild: Oi

Helena; Jag har dratt lite i dine gitarer och forsterkere, men det er mycket vatten.

Arild: Kanskje jeg bare skal komme hjem med en gang?

Helena: Ja!!

Det som hadde skjedd var at et vannrør mellom første etage og kjelleren hadde "slitt" seg i en kobling og vannet bare fosset ut, deler av det ned veggene mine i stuen. Når jeg kom hjem etter å ha spurtet fra Vika og hjem var brannmannskapet ferdig med å suge vann og røret var tettet igjen. Derimot var det et trist syn i stuen min. Vann dryppet fra forskjellige steder i taket og cd'ene mine hadde fått en del vann på seg. Ikke så farlig for selve cd'en, men covrene er jo ikke spes pene lengre. Den ene forsterkeren min hadde også tatt kvelden. Neste morgen våknet jeg av et enormt brak, når jeg tittet ut i stuen så taket slik ut:



Hele stria i taket hadde sluppet taket p.g.a alt vannet og gitt etter på diverse steder og ramlet ned. Jeg gjorde det eneste fornuftige og stakk til Mandal.

Var i Mandal fra lørdag til tirsdag. Kan det ha vært tidenes mest avslappende helg? Jeg tror det. På lørdag var vi på et lite skjærgårds cruise med bål, reker og vin, uslåelig kombo (selv om jeg slet med å overbevise enkelte om at reker nå er blitt godt). Fin båt, fine folk, fin kveld! Litt stemning:



Søndagen red vi lang tur i skogen. Til tider følte jeg meg en smule som bambi på isen oppe på hesten, men klarte å holde meg i salen. Jeg hadde nok fått hestenes svar på Guffen, for latere hest tror jeg du skal lete lenge etter, men fikk da litt action med heftig gallop på slutten.


Rosmari og meg, Rosmari til venstre....

Hva som skjedde resten av søndagen vil jeg nok helst fortrenge så snart som mulig, men la meg bare få forklart ALLE at mitt navn er Eriksen, Arild Eriksen!!

På Mandag var det bare kos med tur på stranden med litt mat til svanene. Koselig restaurant besøk og i det hele tatt.

Tirsdag var det hjem til en leilighet i kaos. Det ligger strie og maling overalt. De jeg leier hos har vært eksepsjonelt hyggelige. Jeg kan nemlig ikke bo her de to neste månedene, men det har de ordnet med. De har nemlig adoptert meg og jeg skal ha gleden av å bo sammen med dem i Mai og Juni, mens nytt gulv og tak fikses nede i leiligheten min. I tillegg slipper jeg å betale en krone i husleie.

En ting som lå og ventet på meg i postkassen når jeg kom hjem var selvangivelsen min. Jeg hadde jo samtalene med Frode fra Likningskontoret friskt i minnet og husket godt at han fortalte at jeg kunne glede meg til å få brevet i posten. Denne Frode skal få et lite hyggelig kort av meg. Sadisten satt nok å lo når han la på etter å ha pratet med meg og så på skjermen at det lyste 8 400,- i røde bokstaver. Snakk om BAKsmell. Jeg skal finne bilen hans og stappe bananer i eksospotten hans, eller sukker på tanken.