onsdag, juni 08, 2005

Kontrakt

Damen hos Høegh Invest ASA: Ja dette tilbdet ser jo unektelig bra ut.

Arild: Skulle jeg da mene.

DHHIA: Kan ikke du sende meg et kontraktsforslag på mail til i morgen da?

Arild: Eh...*host* hva?

DHHIA: Et kontraktsforslag. Du har vel et oppsett på det?

Arild: JA JA, selvfølgelig.....*svelg*

DHHIA: Flott, da ser jeg frem til det i morgen

HVA I SVARTE SKAL STÅ I ET SÅNT KONTRAKTFORSLAG??? Jeg har da aldri skrevet det før. Jeg er vant til å skrive et tilbud og enten så vil de ha meg eller ikke. Det er jo ikke noe værre en det. Disse er så seriøse at de i tillegg skal ha ha en arbeidskontrakt. Sikkert ikke noe galt i det, men jeg har bare ikke gjort det før. Nå har jeg oppført meg så utrolig profesjonellt ovenfor disse menneskene og sitter her og har ingen idè om hvordan en slik kontrakt ser ut....og det skal være ferdig til i MORGEN. Jeg kan liksom ikke bare skrive: "Jeg skal pusse vinduene deres og vaske fasaden, og dere skal betale meg. Underskrift.".

HJELP!

Edit: Det skal ha sine fortrinn å bo sammen med en forretningsadvokat. Han snekret på 45 min sammen en vanntett kontrakt som inneholder ord som: "regulerer partenes rettigheter", "forbruksmatriell", "intensjon/estimert", "ekstraordinære forhold", "partene lojalt forsøke å bli enige om et rimelig tilleggshonorar", "aktsom" og "elde". Dette burde holde i lange bananer!