mandag, mai 30, 2005

Yap yap yap.....

Da er det bestemt. Bøkene (boken) er kjøpt, reiseruten lagt, pengene satt av, reisefeberen på topp. Yepp, det blir Yap. Nå vil kanskje noen infantile blant dere hyle opp om at det er de toppløse damene som utgjør loddet på vekten og det stemmer nesten ikke i det hele tatt!! Har lest masse om Yap det siste døgnet og finner at stedet blir bare mer og mer spennende etterhvert som jeg tilegner meg mer kunnskap om stedet.

Lonely Planet forteller at jeg kan glede meg masse. Flotte strender, fantastisk dyreliv under vann, flotte/varme mennesker og en livsstil som passer meg som hånd i hanske....relaxed.

Reiseruten blir som følger:

Oslo - Frankfurt - Bangkok - Manilla - Guam - Yap.

I rent flytid snakker vi om 21:30 timer. Dette er da altså ikke med regnet ventetid på alle disse flyplassene hvor jeg da også må bytte fly. Så alt i alt må jeg vel regne med godt over 30 timer (anteligvis nærmere 40) i reisetid hver vei.

Er nå i gang med å finne et hotell eller et annet sted å bo. Det er litt av hvert å velge mellom. Er visst også mulig å bo hos noen lokale folk der. Vi får se hvor mye jeg er villig til å bruke. Dessuten er det ikke så dyrt å ta dykker lappen der så det blir vel til at jeg gjør det også. Er jo livredd for hai og det er det visst nok av der, lurer litt på hvordan jeg kommer til å takle det. Det eneste som kanskje er litt synd er at det ser ut til at jeg må reise alene. Er visst ikke så enkelt for alle å ta seg 3 uker fri fra skole/jobb/familie etc. Skulle du alikevel ha mulighet så si i fra :)

Har ikke helt bestem meg for når jeg vil dra, men det blir vel etter sommeren en gang. Jeg kommer til å få med meg noen atoller i nærheten også, Woleai for eksempel. Det er endel mindre ubebodde atoller med supre strender. Øyer du får ha helt for deg selv. Da er det opp med hengekøy, god bok og paraply drink (som jeg må lage på forhånd).

"Say goodbye to me, I'm going Y.A.P"........ja sånn kan det snu:)