torsdag, mai 19, 2005

Væææææææær så snill.....

Har den glede av å jobbe for Norwegian Wood festivalen i år. Min jobb består i å ringe en haug med folk som har meldt seg på som frivillige og høre med de hva de vil gjøre og hvilke dager de vil jobbe osv. Det er en overveldene majoritet av 18-20 åringer som har sendt inn søknader noe som gir seg til kjenne når jeg snakker med noen av dem. Det mest ekstreme tilfellet kom i kveld. Skal ikke skrive hva hun heter, men hun var 18 år gammel. Telefonsamtalen gikk omtrent som dette:

Arild: Hei det er Arild Eriksen fra Norwegian Wood.

"Ellen": Å JAAA!!!! Dette har jeg ventet på!

Arild: Hehe...Ja men så koselig da. Du, jeg sitter her med søknadsskjemaet ditt og..

"Ellen": Åååååhhh...nei, jeg synes ikke jeg fikk skrevet skikkelig ordentlig jeg...

Arild: ....eh...og jeg lurte på hvilke dager du har anledning til å jobbe??

"Ellen": Hva? Har jeg fått jobben? JUHUUUU!!!!!!

Arild: Vel, tror ikke det er helt bestem enda.

"Ellen": Men jeg MÅÅ få den, jeg bare MÅÅ. Jeg gjør HVA som helst assa!

Arild: Sier du det (her føk det 1000 tanker raskt gjennom hodet mitt, NEI NEI NEI ingen uanstendige), du skjønner jeg skal bare ha noen opplysninger om deg.

"Ellen": Ja bare spør, om hva som helst, jeg er bare så gira og vil være med. Kan ikke du ordne det da? Pleeeeeeeeeeaaaaaaaase........VÆÆÆÆÆÆR SÅ SNILL!!! ÅHÅÅÅ....

(Vi snakker her om å jobbe helt gratis i 2 dager for så å få se Ane Brun eller 3 Doors Down o.l)

Arild: Du skjønner, vi skal ha en fest for de frivillige og...

"Ellen": JA!! Jeg ELSKER fester!! Jeg kan godt være med å hjelpe til assa, tror du det hjelper sjansene mine eller? Assa, jeg er ikke sånn som lissom sier at jeg vil jobbe masse også bare ser jeg på konsertene lissom. Jeg tror det er veldig kult og lærerikt og sånn.

Arild: Vet du, jeg tror du kan ta det helt rolig, du kommer RIMELIG sikkert til å få en oppgave og sikkert få mulighet til å jobbe arselet av deg, men jeg må nesten ha svar på noen spørsmål!

Derfra og ut samtalen var hun noe bedre, men avsluttet med å si: "Husk navnet mitt da, er SKIKKELIG stå på jente assa, blir suuuper glad hvis jeg får være med dere assa, YEAH!!"


Dette var den 3 (!!!) personen jeg ringte til og motivasjonen for å ringe de resterende 55 er ikke på topp. Neste er "Camilla" og er 20....gi meg styrke!!