torsdag, desember 15, 2005

Krise!!

I går kveld skulle jeg kose meg litt med cd organisering. Etter den store vannskaden her på forsommeren så har alle cd'ene stått helt hulter til bulter i hylla. Så jeg tok meg 3-4 timer "fri" og hev meg over oppgaven med stor entusiasme. Dette skulle være SKIKKELIG kvalitets tid, men endte i stedet i ren frustrasjon. Etter endt oppgave fant jeg ut at følgende er borte:

Frank Black - Frank Black
Foo Fighters - Foo Fighters
Foo Fighters - One By One
Pearl Jam - Ten
David Bowie - Hunky Dory (kun cd'en) Rykodisc utgivelsen
David Bowie - Best of (coveret)
Charlie Haden & Pat Metheny - Beyond the Missoury Sky
Doves - Some Cities

SKREKK!! Hvor i all verden har disse tatt veien? Det ble lite søvn på meg.

I tillegg fant jeg ut en god del ting ettersom jeg sorterte cd'ene. Haugen med artister/band som begynner på "B" var trippelt så stor som den nest største haugen. Det kan nok mye skyldes band/artister som Frank Black, Beck, Beatles og Blur, ja også Bowie da. Den nest største haugen var "S", det var nok ventet ettersom det ser ut til å være en populær bokstav å begynne et band navn med, men overraskelsen var at den tredje største haugen var "P"!!

En annen overraskelse er at til å ikke være noen særlig U2 fan så har jeg en anseelig mengde av utgivelsene deres. Tror det bare er "Boy" og "War" jeg ikke har og noe sier meg at de er kanskje de beste?? Jeg har 2 Hurra Torpedo bootlegs, en Caliban Allstars single og en signert Kelly Rowland cd.....mye rart.

Må alikevel si at det er enormt deilig å rusle bort til cd hylla å finne en cd på ca 5 sekunder hvor jeg før måtte pløye igjennom hele for å finne den jeg ville ha.

Noen av dere som har cd'ene mine?