onsdag, juli 06, 2005

Bomtur!

Kl. 18.12

Arild: Hei, det er Arild

Morten: Heisann

Arild: Hva holder du på med?

Morten: Øver.

Arild: Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til å bære en sofa som jeg har tenkt å kjøpe på Ikea.

Morten: Vent til jeg er ferdig så skulle vel det la seg ordne.

Arild: Nydelig, da blir du idolet mitt.

Morten: Idol-Morten?


Du er ikke noe før du har fått en ting på Ikea oppkalt etter deg. Dere som har vært på Ikea skjønner hva jeg mener. Morten og jeg tok en tur på Ikea furuset i går fordi jeg skulle kjøpe meg en ny sofa og jeg trengte litt bærehjelp. I det vi kommer inn ser jeg til min store forbauselse en "nyhet" i sofa avdelingen:


Klikk for større bilder.

Jeg har plutselig blitt en sofa. Ikke en spesielt fin heller. Morten derimot fikk meg på bedre tanker når han fortalte at det er mye annet man kan være på Ikea som er langt værre enn en litt stygg hvit skinn sofa, for eks et toalettsete, en do børste etc etc. Det fikk meg til å tenke meg om. Ikke så værst egentlig å være en to-seter. "I en sofa fra Ikea sitter far og denger mor", nynnet jeg stille på. Dyr var jeg også. Hva er du på Ikea? En krakk? Et dynetrekk? En gaffel? En knagg eller en sånn som man putter under teppene for at de ikke skal skli?

Vi fant ihvertfall sofaen som jeg skulle ha, en "Ektorp" 2-seter (i beige). Det var lett som fot i hose å kjøpe og komme seg bort på lageret for å hente sofaen (særlig etter litt veiforklaring som viste seg å være totalt unødvendig ettersom lageret ligger rett på andre siden av veien). Vi fikk sofaen i bilen og dro hjem til meg. Sofaen ville #¤%&% meg ikke ned trappen. Det vil si, den kom ned trappen, men ikke rundt en sving, det manglet litt over 10 cm. Vi prøvde alle mulige vinkler og måter, men ned trappen ville den ikke, så vi måtte reise tilbake til Ikea med uforrettet sak og levere sofaen, noe vi hadde liten lyst/ork til. Morten som skulle hjelpe meg en times tid var ikke hjemme før kl 23.00.