fredag, juni 24, 2005

Flaut

Jobber på Gardemoen i dag. Jeg bor fortsatt hos familien som jeg egentlig leier av. De jobber jo på dagen og barna er i barnehagen så jeg har jo hele kåken for meg selv. Så når jeg hadde dusjet i dag og vært på badet (bruker fortsatt mitt eget bad nede i kjelleren) så vandret jeg opp i leiligheten i bare boxer'n. Det jeg totalt hadde glemt er den russiske vaskehjelpen som kommer hver fredag. Jeg synger for meg selv og retter på utstyret i det hun står rett foran meg i stuen. Det ble noen sekunder med pinlig stillhet.

Russisk vaskehjelp: Hello

Arild: Eh....

Russisk vanskehjelp: ok?

Arild: Eh....yes...eh....sorry.

Russisk vaskehjelp: Is ok, is your house!

Tuslet opp og fikk på meg noen klær. Tenkte jeg skullle droppe å gå ned i stuen før jeg visste at hun hadde gått, men hun bruker jo flere timer og jeg var sulten. Så det ble litt mumling til henne mens jeg stod på kjøkkenet og prøvde å forklare at jeg hadde glemt at hun var der på fredager.