søndag, august 28, 2005

Anchorage #2

I natt proevde en rimelig drita full fyr aa klatre inn gjennom vinduet vaart her paa hostellet. Merkelig, har aldri vaert paa en plass hvor alt er saa usikkert, men jeg sover som en stein. Har moett en annen reisende, Paul, vi henger litt sammen. I gaar gikk vi paa en guidet tur gjennom Anchorage og laerte om James Cook og jordskjelvet her i 1964. Det var oss og en liten gjeng med pensjonister. Morsomt, en av dem hadde en far fra Hokksund og en annen hadde bodd baade i Bodoe og Bardufoss.

Var paa pub for aa gli inn med the locals. Ble sittende ved siden av en skikkelig amerikaner og jeg tok sjansen:

Arild: Are you an American?

Amerikaner: Hell yaeh son!

Arild: I'm saying hello from Erik

Amerikaner: Eric who?

Arild: Soerensen

Amerikaner: Don't know him, but give him my greetings.

Saa da var det gjort. Baren hadde gratis popcorn noe som ble utnyttet til det punktet at jeg til slutt ble flau. Middagen i gaar bestod av: popcorn....og oel.

Var paa universitet og saa en svart saa amerikansk film om japanerne og andre verdenskrig. Konklusjon paa filmen, japanerne = smaa og dumme, amerikanerne = helter. Har ingen planer i dag, men maa begynne aa finne ut hva jeg vil gjoere her.

Bare fortsett og send adresser saa skal jeg skrive kort.