mandag, august 22, 2005

Morsomt

Sk 319 kom i dag fra Bergen (som vanlig), men med seg i dag hadde de en tysker, Hubert Fitte(!), som skulle ha litt assistanse videre til Tyskland. I det flyet kommer innover med gaten skrur de av motoren og triller innover. Det er bare det at de slo av motoren liiiitt for tidlig fordi hele flyet stoppet 40 cm før det skulle. Saken er at jeg får ikke tilknytten broen til flyet om det ikke står akkurat der det skal, det sørger sensorer i bakken for. Når kapteinen skjønte at de hadde stoppet litt for tidlig satte han i gang med å jokke frem og tilbake i setet for å "dytte" flyet de siste 40 cm, når styrmannen ser dette er han ikke være enn at han setter i gang han også. Det synet er noe av det latterligste jeg har sett og fikk total lættis over styrbordet i broen. Når de ser meg knekke av latter fortsetter de i et enda værre tempo. Jeg måtte krysse beina for ikke å tisse på meg av det ufattelig komiske synet. Da flytter jeg blikket litt nedover flyet og der sitter de 10 første radene og titter ut av vinduet og alt de ser er en enormt tissatrengt person med noen ekstreme latterbevegelser. De så litt bekymret ut.....