mandag, august 22, 2005

Zzzzisssssou

Så årets hittil beste film i helgen. "The Life Aquatic with Steve Zissou". Wes Anderson har laget en av de luneste, morsomste og merkeligste filmene jeg noensinne har sett. Denne glir rett inn på en topp 5 over de beste filmene jeg har sett. Den skled bare rett inn i området rundt hjertet og ble der. Til og med volds scenene i filmen er morsomme. Jeg har aldri vært noen fan av Owen Wilson og kommer nok ikke til å bli det heller, men her gjør han noe av det bedre jeg har sett han gjøre. Willem Dafoe som super sjalu tysk dykker er også ikke av det vanlige, men svært så herlig. At du i tillegg får 7 (eller 8??) Bowie låter servert på Portugisisk av Seu Jorge i løpet av filmen er heller ingen ulempe. Undervanns animasjonene er så naivt søte at det er umulig å ikke like dem.

Skal du bare se èn film i år (hahahah for en usedvanlig teit ting å si forresten) så se denne filmen. Det jeg egentlig prøver å si er at dette er en svært koselig/fin/morsom/merkelig film, se den!


Klikk på ubåten for å se noen faktum