fredag, august 19, 2005

Udugelige foreldre

Gardemoen 19/8-05

ca. kl.18.30

Beruset far: Hallo!

Arild: Hei, det er Arild Eriksen fra SAS som ringer. Jeg står her med "Jonas" jeg, er du i nærheten eller?

Beruset far: Ka du sei?

Arild: "Jonas" har kommet og vi venter utenfor innenlandsterminalen på deg. Hvor er du?

Beruset far: Æ e på Aker brygge. Ka hain "jonas" gjør på Gardemoen?

Arild: Besøke deg tror jeg?

Beruset far: Va det i dag?

Arild: Tydeligvis...

Beruset fra: Men....æ.... korsn ska vi gjør da?

Arild: Du må komme hit snarest og hente ham, han kan ikke være her i hele kveld.

Beruset far: Æ har drokke og kain ikke kjøre. Kain du ikke komme og levere hain i Oslo?

Arild: Eh....Nei!!

Beruset far: Vet du....eh... æ reng dæ om nåen minutta, bærre vent litt.

ca. 5 min senere.

Fantastisk idiot pappa: Hei, de e mæ. Du, du skal bare ta å send hain "Jonas" telbake igjen. Æ har snakka med mora hains og vi tar det ein anna gang.

Arild: Vil du snakke med han her på telefonen og forklare ham det eller? Han står jo her og venter på deg.

Beyond duste far: Næi, hælst ikke.

"Jonas", jeg synes uendelig synd på deg! Det er ikke slik det skal være. Her sitter det folk som i årevis prøver å få bli adoptiv foreldre og møtes masse hindre, men det er jo overhodet INGEN restriksjoner på å få bli far til egne barn, ingen test, ingen utspørring, ingenting. Jadda.....