mandag, august 08, 2005

Arild feier over det meste

Morsom jobb i helgen. 8 000m2 med garasjeanlegg skulle feies. Det har jeg aldri gjort før. Først var det et svare strev med å få tak i noen som leide ut en feiebil, men etter ihvertfall 50 telefoner fant jeg en som var villig.

På fredag møtte jeg Mie til et par pils på Mono. Mie hadde mange morsomme historier å fortelle. Til aldri å ha sett henne før kom vi rimelig raskt i gang med å skravle om alt mellom himmel og jord. Litt senere på kvelden var det klart for begynne med jobben. 8 000m2 er nå egentlig ganske mye. Feiebilen er en "Egholm" redskapsbærer og kan brukes til å klippe gress, måke/frese snø og feie m.m. Det er en usedvanlig søt liten ting. Jobbet natt til lørdag og natt til søndag.



Jeg ble totalt forelsket i den lille feiebilen og har bestemt meg for å selge bilen min og kjøpe meg en slik feiebil. Den skal jeg kjøre med overalt. Jentene kan jeg slenge bak i tanken eller lage et lasteplan og ha de der. Etter 2 timer med moro kjøring/feiing ble det derimot ikke fullt så festlig lenger etter at hornet hengte seg opp, SLITSOMT.

Det fine med å jobbe slik langt under bakken er at du kan synge og gaule så mye du vil. Ulempen med å sitte i bilen og gaule er at du ikke hører brannalarme når den går fordi du har støvet alt for mye. Når det da går opp for deg hva som har skjedd har allerede 3 diger brannbiler kommet fra Briskeby brannstasjon i full lysorgie på bilene sine. Følte meg en smule dum, men det gikk bra. Blir nok en aldri så pen liten bot (for utrykningen), men den slipper heldigvis jeg å betale.

Nå går det opp for meg at jeg konsekvent har skrevet Mie, mens det egentlig er Mia. Sorry!