mandag, august 15, 2005

Sonisk underholdning

Denne helge virket så lang at jeg til tider var redd den aldri ville slutte. Lite søvn, lange dager.

Fredag møtte jeg MiAAA på Internationalen og pratet hull i hodet på henne. Tok noen bilder også. MiAAA liker å bli tatt bildet av (muhahaha). Jeg fikk desverre ikke tatt noen bilder av hullet i hodet. Etterpå fikk jeg plutselig billett til Øya festivalen og sjansen til å få se Sonic Youth overveldet meg slik at jeg plent glemte invitasjonen til diger middagsavtale og høyst sannsyligvis aldri blir bedt til de igjen.

Sonic Youth......ja, hva skal man si? Jeg fikk frysninger på ryggen til tider. Jeg har aldri hørt noen spill fritt så tett, atonalt så vakkert. Og for et show, jeg er glad jeg ikke er gitaren til Thurston More. Jeg så 2 min av Satyricon, syntes jeg hørte "satan" i annethvert ord og labbet bort for å se på Annie som bare var komisk dårlig og hørte heller på Soul Williams før det tok av med Sonic Youth.

Lørdag satte jeg ny verdensrekord i sko shopping. Kom inn i butikken i Grensen, gikk rett bort til en hylle med sko som så fine ut, fant et par, bort til kassen og "jeg skal ha disse takk". Jenter.....hva er det som er så vanskelig?? Har nå flere ganger prøvd å benytte meg av spis-så-mye-du-orker tilbudet til "Egons". Det gjelder Pizza. Hver gang går jeg på med krummet nakke og overbeviser meg selv om at jeg skal klare og spise de ut av lokalene. Det går like dårlig hver gang. Det eneste som må ut av lokalene er meg og da gjerne vraltene. Lørdag kveld er en lang historie, men jeg slenger meg på Erik og Morten sitt nye valgspråk: "Øl er godt".

Søndag var total kollaps på sofaen. Sliten etter lang uke med masse overtid på jobb og vikar jobbing for kolleger som er på ferie.