fredag, september 02, 2005

Wet wet wet

Merkelig dag i dag. Cameron (en ny kompis) og jeg dro ut til et sted som heter Girdswood. Der tok vi en taubane opp paa fjellet og tok oss en god gaa tur. Fantastisk utsikt over hele Anchorage. Rare folk moette vi ogsaa. Etter det dro vi inn til det stoerste shopping senteret i Alaska, The Mall. Naar jeg ikke trodde noe kunne bli stoerre dro vi til noe som heter "Costco", det er den amerikanske versjonen av SmartClub, bare mye mye stoerre. Hos Costco kan du kjoepe hva som helst, men i store kvanta, til en ekstremt billig pris. 48 halvlitere til ca 200 kr.

Etter det dro Cameron og jeg ut til noe som heter "Beluga Point", et sted hvor hvaler kommer inn til Anchorage, for aa se paa solnedgangen og for aa ta noen oel. Vi sitter der i flere timer og til slutt blir det hele saa vakkert at jeg maa ta noen bilder. Jeg er ikke helt sikker paa hva som skjer, men jeg vet at jeg mister balansen og faller uti vannet. Med fullt kamerautstyr (som jeg har laant av butikken til brodern) og klaer. Vi snakker om vann som saa vidt holder over 0 grader. Jeg faar sjokk, men klarer og komme meg opp paa land. Jeg bloer fra knaer, hender og ansiktet etter aa ha truffet noen steiner under vann. Det gjoer vondt. Folk kommer loepende fra alle kanter. Noen ringer 911. Arild = flau. Etter masse om og men kommer jeg meg til slutt hjem og faar meg en varm dusj og toerre klaer. Jeg har ett tynt haap om at morgen dagen blir litt bedre.

Oel ordner det meste.