fredag, oktober 21, 2005

Come on feel the Illinoise

Splitte mine bramseil! Plutselig skal Morten og jeg på tur til Chicago!

Det var etter at vi hadde vært på tur rundt i byens musikkbutikker på tirsdag, på jakt etter utstyr til mitt hjemmestudio at vi akket og okket oss (Morten akket, jeg okket) over hvor dårlig utvalg og høye priser det var på slikt her i byen. "Vi skulle ikke bare stikke til Chicago og handle der, da?" (eller noe sånt) spør jeg plutselig. Morten sier at jo og ja, han vet jo at det er billig å reise på tur med meg, men han var ikke akkurat rik. Etter litt fram og tilbake kom vi likevel fram til en tilnærmet genial finansieringsplan (neida, det er ikke noe ulovlig; i hvert fall ikke så veldig, overhodet ikke ulovlig).

Vi drar tidlig, tidlig i morgen, og kommer tilbake, med armene fulle av musikkutstyr på tirsdag. Handleliste:



Noen gode studio-hodetelefoner. Aller helst Beyerdynamic DT150 eller DT770 PRO, men AKG 240 er også fint.

Studio Projects B1-mikrofon, hvis den er så billig som Morten tror den er.

Noen små transducer-mikker til å elektrifisere ukulele og sag.

Banjo, eller Gretsch lapsteel. Men ikke begge, det blir for dyrt. Vanskelig valg.

Kassegitar til Even.

Masse greier jeg kan selge på bruktmarkedet her, med fortjeneste.



Ellers har jeg endelig fått pantet alle flaskene fra Alvdal turen, så nå er jeg millionær. Målet er å bli miliardær, men det kommer nok til å ta litt tid.

(Copyright Morten 2005)