onsdag, februar 15, 2006

En toeri om popcorn og oel

Jada, naa leder klart "Darwin's Theory" i kampen om aa faa tittelen Anchorage sin bruneste bar. Der fant man en fin samling med trygdesnyltere og folk som sluttet "tidlig" paa jobben. Damen bak baren var ikke bare ganske "skanky" som de kaller det her borte, hun var i tillegg saa skjeloeyd at naar hun tok i mot bestillingen min var jeg sikker paa at hun snakket til han ved siden av meg. Naar hun da kom tilbake og satte oelen ned foran meg og ville ha 2 dollar saa hun saa hardt paa sidemannen at jeg bare ventet paa at han skulle betale. Rundt baren satt det en rekke forskjellige personligheter, saann rent generelt hadde de alle sammen utestemme naar de snakket. I tillegg var det 2 (TO!!) menn i shorts (ca -2C). Her som i likhet med et annet sted her hadde de gratis popcorn. Det var bare aa tylle i seg saa mye man klarte. Til slutt var jeg saa lei popcorn at jeg rett og slett spoey.

En av mennene paa baren kunne derimot fortelle meg noe spennende, nemlig at det et sted her i Anchorage er en saakalt "veterans bar". Dette stedet er kun for folk som har kjempet for i en eller annen krig og som naa er paa minstepensjon. Du kommer inn ogsaa om du har noen i familien som har kjempet i en krig for USA eller de allierte. Stedet skal visstnok vaere mytisk brunt og oelen omtrent gratis. Jeg har jo en bestefar som kjempet i 2 verdenskrig, saa jeg tenkte jeg skulle proeve meg paa den. Om ikke det gaar saa er visst Camronn en direkte nedkommer fra en eller annen helt i den amerikanske frigjoeringskrigen. Skal nok komme oss inn. Dette laater veldig lovende.