fredag, oktober 28, 2005

Chicago, home of the bluuuuues

Frem og tilbake og litt lengre enn der jeg var. Chicago viste seg fra en våt side. Som Morten allerede har skrevet om så gikk store deler av turen til å tusle rundt på Guitar Center. Var vi ikke der var vi sikkert på vei dit eller hjem derfra. Det hendte også at vi spise og drakk.

Vi prøvde å komme oss på noen konserter, men de var enten utsolgt når vi kom dit eller det regnet så ille at vi heller satt inne på pub'en. Etter første dag så rommet vårt slik ut:



Vi var også en tur på MCA (Museum of Conteporary Art) og så en stein tøff samling av Flavin sine løsrør. Frokostene bestod som vanlig av amerikanske pannekaker av gigantiske størrelser, blåbær, juice og et hav av lønnesirup. Mitt motto er "ta til du blir flau" da er det omtrent riktig mengde lønnesirup på pannekakene. Den siste frokosten kom jeg ca halvveis igjennom før jeg måtte legge meg ned og innrømme at jeg hadde gapet over for mye.

Jeg vet at Morten sa noe skikkelig morsomt en gang på turen som jeg lo skikkelig masse av og som jeg fortsatt ler litt av, men nå husker jeg ikke hva det var. På flyet hjem satt vi ved siden av en mann som satt med kjempestor dunjakke på seg hele tiden. Han tok den ikke av seg, men satt slik i 8 timer med belte på og alt. Han var litt skummel. Så litt gærning ut. Det gjorde sikkert også vi når vi kom inn på Guitar Center med en handleliste på størrelse med Jesu ættetavle.

Her er noen bilder:



Når jeg kikket på bildene jeg tok i Chicago var det enkelte av dem som minnet meg veldig om noen bilder jeg tok i New York i Januar, sjekk dette:


New York Januar
            Chicago Oktober