mandag, november 07, 2005

Dykking

Dag 2 paa denne oeya. Har faatt meg en liten omvisning her. Jeg gikk ogsaa en lengre tur alene. Denne morningen stoppet jeg innom en bitteliten dykkerskole og snakket med Dave, som er en amerikaner som har bodd her i 15 aar. Vi ble eninge om et opplegg og jeg har naa hatt min foerste teori leksjon og skal i loepet av de neste dagene fullefoere et kurs som gjoer at jeg kan kalle meg "Certified Open Water Diver", med utdanning til aa kunne dykke ned til 40 m. Med i prisen fulgte 6 dykk hvor han har lovet at jeg vil faa se:

Hai (huttetu)
Djevel rokke (Manta Ray)
Delfiner

og en haug med andre dyr + koraller.

Han (Dave) virker som en oppegaaende type og tygger ikke betelnoetter, saa jeg har litt tillit til ham.

Paa rommet ved siden av meg bor en skotsk legestudent som heter William og som har 2 maaneder praksis her. Har saa vidt moett ham, men han virker ok. Overtalte ham til aa hoppe paa dykkerkurset. Han var litt noelende ettersom det foerste han hadde vaert vitne til naar han kom til oeya var en dykker som ble lagt i en dekrompresjons tank. Det var visstnok foerste gang paa mange aar.

Dette skal bli goey! I dag var det bare 30C.

I morgen skal jeg ut paa oppdagelses tur rundt oeya.