fredag, november 04, 2005

Big In Japan

Da er jeg kommet til Tokyo. Her er folk smaa, de har litt rare oeyne og neser. Dessuten snakker de noe helt utrolig uforstaaelig og de gjoer det fort. Jeg liker japanesere. De er svaert hyggelige og ler en hel masse. Mye mye hyggeligere enn hvordan jeg opplever kineserne. Paa toget inn til byen var det fullt av folk og de har et sykt forhold til mobilen sin. Over 70% av menneskene saa konstant paa mobilen sin eller snakket i den, resten sov. Samme om det var staaende eller sittende, sov klarte de. Damen ved siden av meg var visst ikke saa veldig erfaren for plutselig sa det dunk og hodet hennes laa paa skulderen min. Hun skvatt til naar hun saa at jeg var utlending og beklaget seg veldig, "solly solly".

Jeg havnet i et omraade av byen hvor det var svaert lite turister og naar jeg faktisk saa noen som saa europeisk ut saa stoppet vi faktisk opp og snakket litt. Saa i dag har jeg snakket med:

3 spanske jenter
1 amerikaner
1 svaert forvirret tysker

Lunchen bestod jo selvfoelgelig av sushi.

Var paa et stort marked der de blant annet solgte fisk. Ikke saann torsk og sei som man kanskje er vant til aa se, men bl.a hel blekksprut, aal (inkl elektrisk) og noe piggete udyr.

Naa er det avsted til Guam og deretter Yap.