tirsdag, februar 21, 2006

Bar hopping

I morgen (onsdag) er den siste dagen jeg har her i Anchorage siden jeg reiser paa torsdag. Den siste kvelden skal bli brukt til det som kalles "bar hopping". Vi skal sette rekord. Jeg vet ikke hva den gamle rekorden er for noe, men den skal uansett til pers.

Fint lite som skjer her borte, blir mye relax time. Har vaert paa kino og sett noen filmer som har vaert saa som saa. George Clooney sin nye independent movie om Mc Carthy og hans forfoelgelse av kommunistene var overraskende daarlig.

Jeg skjoenner at Norge har hatt et katastrofe OL og at vi enda ikke er i krig med arabia.

Folk her borte er overraskende grusomt daarlig naar det gjelder geografi og vet bare at Norge er et sted i enten Europa eller Canada. Naar de faar se et kart saa har de ikke peiling paa hvor de skal lete for aa finne Norge. Da blir jeg litt smaasur. De kan nesten ramse opp alle sine egne presidenter og sin egen historie paa husk, men har ikke peil paa verdenshistorie.

Akkurat naa savner jeg Norge og gleder meg til aa komme tilbake. Jeg sier som Iggy Pop: America is one giant hamburger.... selv om folk her oppe i det kalde nord er laaaangt bedre enn sine landsmenn in the lower 48.