mandag, mars 06, 2006

Flaut #2

Det er jo en ganske fin tirsdag, sol og greier. Her oppe på Gardemoen er det nok å gjøre og det er folk og forsinkelser overalt, men det er liksom litt okei når det er så pent vær som det har vært i dag.

Når det er så mye folk må man ta litt vare på de få øyeblikkene man får når man er alene, jeg synes jeg er ganske flink til det.

Jeg skulle møte et fly fra Trondheim og gikk til gate 26, der det står en masse folk + gate personalet og flygere. Jeg drar kortet, slår koden og går igjennom døren og begir meg ned broen som skal ta meg ut til selve flyet. Det har ikke kommet enda, men er på vei innover. Så mens jeg går nedover broen og solen skinner så synger jeg for meg selv den flotte sangen "Slakter Fjes" av Lille Pepre Benklærs Campingbag. Ettersom flyet kommer nærmere og nærmere gaten synger jeg høyere og høyere for å overdøve flystøy: "SLAKTER FJES KOM MED FLESKE, HAN KOM MED MASSE MAT. HAN BAR DET I EN ESKE (IKKE EN KURV), SLAKTER FJES KOM MED FLESKE". Dette sang/gaulet jeg da på den værste Kristiansands dialekten jeg kunne få til, skikkelig Sven O, om og om igjen. Siden jeg synes den "ikke en kurv" biten er så hysterisk morsom så avlsuttet jeg hele seansen med en MEGA høy "MUHAHAHAHAHAHA". I det jeg kommer til enden og skal begynne å konfigurere broen slik at den står i riktig høyde ser jeg en bevegelse i øyekroken og der...rett bak meg står kapteinen. Han har selvfølgelig gått ut igjennom døren etter meg og fulgt etter meg ned broen uten at jeg har merke til det. Jeg kjente en rimelig intens flauhet bre seg i hele kroppen og jeg kjente at jeg ble rimelig rød. Han sa ingenting, men bare stod å gliste. Det eneste jeg klarte å si var "Eh....", han bare gliste mer og sa: "Don't quite your daytime job just yet". Det føltes som en evighet og koble broen til flyet og jeg kunne føle hans undertrykte latter langt inn i ryggmarger. Det værste kom da han gikk ombord i flyet og han klarte å lire av seg: "Hade'a Sputnik"......