torsdag, november 10, 2005

Jada...

...dagene gaar. Det er bare 2 offentlige pc'er med internett her, saa det er litt kamp om plassen til tider. Heldigvis er det aapent her hele doegnet saa jeg faar oppdatere litt paa kveldstid ser det ut til.

Hadde examen i dag. Det gikk som fot i hose. I morgen er det dykking paa aarntli'. Da skal vi og foreta to dykk. Jeg vet ikke helt hvor enda, men Dave (dykke-instuktoer) har det svaert saa morsomt paa bekostning av min hai-skrekk saa jeg ser ikke bort fra at det blir et sted med en del hai, for det er det virkelig mye av rundt her. Han fortalte om en metode de bruker for aa lokke til seg hai. Du tar med en vanlig tom plast flaske (ala halvliter Cola flaske) under vann og gnir den mellom henda, haiene kommer med en gang. Fungrer visst litt for godt noen ganger siden det kan komme mange og de kommer rett paa deg. De er visst ikke farlige.......RIIIIIGHT.

Will hadde en pasient i dag som hadde mage plager, svaert vondt visstnok. De kunne ikke helt finne ut hva det var siden det ikke var noen typiske symptomer paa noe, men til slutt fant de ut at det KANSKJE kunne vaere blindtarmen saa de tok ingen sjanser og ville fjerne den, i det damen legger seg paa opersjonsbordet sprekker den, blindtarmen altsaa. Snakk om timing.

Folk her har jo selvfoelgelig navn, yapesiske navn, de er omtrent umulig aa uttale, saa alle sammen har tatt amerikanske navn i tillegg. Noen av navnene har de direkte oversatt fra yapesisk, noen navn har andre gitt dem. Mannen som staar i den eneste baren her heter foreksempel Bitter. Han er sikkert den minste yapeseren paa oeya (hilste ham fra deg Erik). Hun jeg leier leilighet av heter Star. Jeg har naa ogsaa faatt mitt "nickname". Det har jeg visst faatt etter en liten hendelse paa baren her i overigaar. Jeg skulle loefte oelen min, men rett ved siden av stod en edderkopp av unorske dimensjoner. Jeg hylte som en jente og loep noen meter bort. Stor latter. "For en dum hvit ispinne han der er" tenkte de sikikert. Slike nicknames sprer seg visst fort for i hele dag har jeg blitt kalt "Spiderman". Til og med paa butikken.

I dag har det regnet en del, helt i orden. 29 C.